pátek 6. května 2016

Plejáda koncertů s Plejádou v čele

26.4. 2016 // Piknik rádia UP Air, Bílá nora (Olomouc)
Jo, po třech týdnech zase koncert v rádiu. Protože jsem očekával, že tato akce opět moc veřejnosti nepřiláká a zúčastní se tedy opět ty samé tváře, poskládal jsem set z převážně neveselých hitů a stejně to mělo docela úspěch. A to i přesto, že plánovaná pondělní zkouška s Coastem padla kvůli tomu, že mistr bubeník dal přednost návštěvě hospody.


Původně se pro nás mělo jednat o velkou událost, protože koncert probíhal ve studiu, nahrával se a hrozilo tedy reálné nebezpečí ve formě poslouchatelných nahrávek (byť nekompletního) Šmitcového kvartetu. Naštěstí ale vše dopadlo dobře, kabel na kytaru byl krátký, takže jsem se nemohl napojit, mikrofonu jsem se zbavil hned po první písničce a jediný nahraný nástroj je tedy cajon.

Po nás to rozjel Jakub Tichý, kterého mám hodně rád a poslouchám ho vždycky když mám zbytečně dobrou náladu a potřebuju si ji zhoršit. Kromě toho se ale po našem vystoupení stala ještě jedna věc, která se zapíše dějin: od Daniela Jolandy (jehož Ošatka Daniela Jolandy je pořad, který rozhodně zaslouží vaši pozornost) jsem obdržel sponzorský dar ve formě obalu na kytaru. Takového, který si můžete dát na záda a nebo ho nosit bez toho, aby vám upadla ruka, jak se často stávalo s mým dosavadním protiatomovým kufrem.

27.4. 2016 // Šmitce a Ondra Soldán v Plejádě, Music Club Plejáda (Olomouc)
Na středeční vystoupení do olomoucké Plejády jsem tedy vyšel hodně nalehko a celou cestu jsem měl dojem, že mi něco chybí. Jediné, co na koncertě chybělo byli nakonec diváci. V čas dopisování bakalářek se nikomu z vyhřátých domovů nechtělo.

Co si budeme povídat, přílišný zájem se nedal vystopovat ani na straně účinkujících. Já jsem na sobě už delší doby sledoval příznaky nějakého zhoubného moru a podobně na tom byl brněnský písničkář Ondřej Soldán. Na koncertě to tedy vypadalo jako na setkání pacientů v čekárně u doktora. Zase jen ten Coast byl v pohodě...


Nakonec jsme ale koncert přežili cca ve zdraví. Ondra prodal všechny desky, které s sebou přivezl, my provedli premiéru multimediální mezihry a do vystoupení jsme zapojili i jukebox, čímž jsme Reklamy prodloužili asi na šest minut. Tento experiment už asi nikdy v životě nebudeme opakovat, jako ukázku ale přikládám onu mezihru, orchestrální verzi Reklam tak, jak ji vytvořil Wolfgang Amadeus Coast:


Také náš pobyt v Plejádě jsme prodloužili a možná víc než by bylo zdrávo. Afterparty se skládala z jukeboxu (fakt jsem pouštěl Orlíky?), tanců, na které by asi nejraději všichni tanečníci i přihlížející zapomněli a hádky, v rámci které se Šmitce asi pětkrát rozpadly. Když jsme po tom všem v pět ráno podnik opouštěli, byli jsme lehčí o třičtvrtě honoráře, který jsme na koncertě utržili. Přestože náš cirkus do Plejády davy nepřilákal, pan majitel na nás nezanevřel a nejspíš se tam ještě někdy objevíme.

2.5. 2016 // Koncert katedry muzikologie, Kaple Božího těla (Olomouc)
Karty se obrátily. Dva dny po Plejádě se mě Coast ptal, jestli je možné mít kocovinu až den po akci, aby potom zjistil, že to není kocovina, ale mor. Na koncertu katedry muzikologie jsme tedy nakonec nehráli. Ale protože jsem vysledoval, že koncerty, které se nekonaly, mají u mých fanoušků možná ten největší úspěch, musel jsem to napsat.



3.5. 2016 // Olomoucký Majáles, Bezručovy sady (Olomouc)
Warm-up Budějovického Majálesu, Majáles Olomoucký, mne letos zklamal hlavně tím, že mne ani Šmitce nepozval a to přesto, že Šmitcový kvartet ve složení Hitmaker Šrája a W.A. Coast měl loni na prknech tohoto festivalu svou premiéru. Naštěstí ale byla na akci také jamm stage, kde jsem si čtvrt hodinky krátil pracovní dobu, kterou jsem měl trávit u stánku Heleny v krabici.

předchůdci v této funkci, kteří na můj příchod čekali, asi tuto kulturní vložku úplně neocenili, našli se ale i tací, které libé tóny mých písní do stanu přilákali a kteří mne svým potleskem donutili, abych zahrál víc než dvě naplánované písně. Klidně bych hrál ještě víc, jako budoucí šéfredaktor Heleny jsem ale chtěl jít aspoň trochu příkladem a místo megakoncertu v šapitó jsem si u našeho stánku vybarvoval omalovánky.


Dankeschön: Ivet Křenková Photography a někdo, kdo fotil na UP Airu. Dnešní Zápissník sponzoroval Daniel Jolanda.

Žádné komentáře:

Okomentovat