čtvrtek 16. dubna 2015

15.04. 2015 // Zašití písničkáři, restaurace Macelis (České Budějovice)

Podívat se ve středu do Českých Budějovic pro mne trochu zavání exotikou, protože většinou trávím tento den na opačném konci republiky. Exoticky vypadalo i příjemné letní počasí, které mne dostalo na Sokolský ostrov, kde jsem si chtěl v klidu natrénovat repertoár na večerní koncert Zašitých písničkářů.

Zde jsem potkal buskera Ondru, který se právě vrátil z Dánska. Tam mladí lidé obsadili univerzitu a ven je dostal až brutální zásah policie. Za oběť tam padla Ondrova kytara (zůstala v budově, kterou potom naopak obsadila policie) a nebo mobil (proměnil ho ve vrhací zbraň). Z Dánska (nebo to bylo Holandsko? už vlastně nevím) se vydal domů do Brna a v Budějovicích si dával dvoudenní přestávku.


Do Macelisu jsem se nakonec vydal právě s ním, protože dva písničkáři vystoupení odřekli a sháněla se za ně náhrada. Cesta na místo činu byla poměrně složitá, protože jsme se stihli jméno podniku minimálně čtyřikrát dozvědět a posléze zase zapomenout.

Koncert samotný byl v mnohém podobný mé pražské show  v rámci Zašitých písničkářů: vystupujících bylo více než diváků. Mezi nimi ale bylo i pár těch, kteří jevili dojem pozorného poslouchání, a tak jsem nakonec s úspěchem (na poměry akce rozhodně) představil také dvě premiéry: Babylon a Oni tu jsou.

Odměnou mi byla jedna vyplněná satanistická přihláška a tuna keců paní, která vypila mnohem více, než je zdrávo. Protože jsem také náruživý sportovec, následoval po koncertě a jedné budvarské dvanáctce běh nočními Budějovicemi s tunovým kufrem na kytaru v rukou. Koncepčně (a vlastně ani věkově) sice mezi Zašité písničkáře nepatřím, ale jsem rád, že si mne "oblíbili" a v červnu mne dotáhnou až do Práglu na Vyšehraní. Tam už třeba budou i nějací posluchači, nechám se překvapit.

1 komentář:

  1. Luboš Hrdlička je skvělý písničkář. Měl jsem s ní tu čest, psal pro nás i pár článků a je to skvělý člověk se skvělou muzikou. Jeho Nezmary jsem si mockrát pouštěl do uší při výletu pod stan. Sluchátka jsou pro mě totiž nejzásadnější vybavení do přírody, bez kterých prostě nevycházím. Možná to zní divně, ale nemám rád právě to ticho. :)

    OdpovědětVymazat